Fórum - Téma


Problém s motorem 2.0 hdi 79kw


Fórum 307 Problém s motorem 2.0 hdi 79kw

Manuály  |  Inzerce  |  Model Peugeot 307  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2002 307 2.0

15 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui).



2017-09-10 00:51:17

nevím si rady se závadou na 307 sw které jsem zakoupil před 14 dny. předem se omlouvám za dlouhé psaní ale musím vysvětlit od začátku : po zakoupení vozidla a cestě domů cca 80km mi vypnul motor když byl v tahu, rozvítila se kontrolka motoru a při následném startu měl motor zvuk jako kdyby přeskočil rozvodák, po jedné minutě odpočinku motor naskočil a běžel normálně (nekouřil, neklepal, normální zvuk atd.) ale kontrolka už nezhasla, pokračoval sem v jízdě a po druhé se mi to stalo na dálnici opět když byl motor v tahu - situace se opakovala a opět po minutě naskočil, dojel sem domů a druhý den když sem měl jet na evidenční tak motor nastartoval a za vteřinu vypnul, po každém startu po vteřině vypnul. přijel kamarád s dignostikou delphi a ta ukázala závadu turba a velký tlak vzduchu, po vymazání chyb motor stále po startu po vteřině vypne a dignostika už znova ty chyby neukázala ale psalo mu to nízký tlak paliva. jeho rada byla čerpadlo - common rail - tak sem ho vyndal a nechal otestovat (1000kč) výsledek perfektní - že na stáří a najetý kilometry je ve výborný kondici. namontoval sem čerpadlo zpět a situace se opakovala, nastartuje a po vteřině vypne - ale pouze jednou !! při dalším startování motor už nenaskočí ani na tu vteřinu, navíc při startu má zvuk jako by byl přeskočenej jako se mi stalo poprvé. četl sem tu hromady příspěvků a ani přes vyhledávač tady sem nenašel řešení tohohle problému. ještě sem dal na manometr podávací čerpadlo a tlačí 2bary takže taky ok..

vím že by to chtělo lepší diagnostiku ale tu teď nemám a 3týdny mít nebudu, a už vím že v palivovém systému závada není, napadá někoho z vás v čem je chyba ? rozvody přeskočený nejsou.. budu rád za každý názor po čem se pídit dál abych přišel na závadu.

2017-09-10 01:04:45

ještě dodatek : kontrolka motoru stále svítí a můj názor je že pokud jí nevymažu přes diagnostiku tak řídící jednotka nedovolí motoru start-- je to tak?? a jestli tam je chyba kterou dignostika nevidí tak jak na to přijdu ?? nebo ta řídící jednotka nedovolí start protože je tam nějaký vážný problém?? nebo to nenastartuje z nějakýho mechanickýho důvodu?? možná sem jak malý vstekající se dítě ale fakt si nevím rady i když sem mechanik a vy tady mi můžete pomoct nějakým nápadem nebo názorem

2017-09-10 02:01:27

za každý názor a radu poděkuji osobně na 733521430 klidně mi i napište sms

2017-09-10 05:04:04

Ahoj zkus regulátor tlaku paliva měl jsem podobný problém vyčistil jsem váhu vzduchu a vyměnil regulátor auto jezdí samosebou filtr paliva a vzduchu taky

2017-09-10 07:25:08

Neslyšel jsi při tahu motoru takové kovové klepani? Nevím sice jak je staven motor 2.0 hdi u 307 ale u 407 je vysokotlaké cerpadlo spojeno z vyfukovou vackou takovou prirubou která se čas od času cymacka a pokud se nevymeni tak klepe tak dlouho dokud nezlomí vačku ( můj případ) u toho potom můžou přeskočit rozvody. Posléze jak se stane auto nenastartuje protože není schopné auto točit vysokotlakym cerpadlem. Pokud je stavba stejná skusil bych sundat vysokotlak a kouknot na tu vačku jestli není zlomena.

2017-09-10 12:08:19

růža205: Ak svieti kontrolka motora tak riadiaca jednotka registruje nejakú chybu tak treba diagnostikou zistiť akú a odstrániť.

Ak sa jedná o trvalú závadu ktorá bráni chodu motora tak samotné vymazanie nepostačuje a chyba sa objaví znova. Samotné svietenie kontrolky (a teda registrovanie závady) nebráni v spustení motora.

2017-09-10 14:19:39

Stejný motor ve stejném autě, koupeno před třema měsíci. Na první jízdě domů z bazaru se rozsvítila kontrolka (v tahu, asi tak ve 140), ale po třech startech zhasla. Po měsíci, začaly problémy vždy v tahu auto píplo a zdechlo. Po pár pokusech chytlo a dovezlo mě. Jednoduchá diag. ukázala malý tlak paliva, tak jsem rozebral čerpadlo v nádrži a OK i když tam byl takový jako-kdyby sliz, ale malinko, čerpadlo plně funkční, zamontoval jsem, ale asi blbě odvzdušnil, protože už nechytlo - tedy chytlo, ale za zvlášních zvuků zase chcíplo. Pak už ani to. Odtah do servisu a zjistili totálně zacpaný palivový filtr a vysokotlaká část i se šponami, vyčistili, dali nový filtr a auto jede jako drak. Když se ptali, co za sajrat liju do nádrže, pochlubil jsem se, že jsem natankoval (jako druhou nádrž u mě) to nejfajnovější co je na trhu za 33Kč/l (heč!). No a to byl celý problém (asi)! Ty všelijaké aditiva v pátnácti leté nádrži rozpustili šurvajzy tam nasbírané a ucpalo to filtr, tím chvilku "nasucho" vysokotlaké čerpadlo - výsledek ty špony a se štěstím mi stačilo vyměnit filtr a vyčistit. Domluvili jsme se na další výměně filtru po dvou nádržích a viděl jsem jej na vlastní oči - hnus a humus! Udělám pár nádrží a měním opět. Čistit nádrž je kovbojka, jelikož ji asi nikdo bez utržených šroubů nevymontuje, ale když nebude zbytí...

2017-09-10 20:23:49

díky všem za rady, dnes tu byl další známý s diagnostikou delphi a výsledek stejný, motor naskočí a hned vypne, diagnostika závady neukáže a stále svítí kontrolka motoru, podle testů z diag. je po startu nízký tlak, vše nasvědčuje tomu že je závada v regulátoru tlaku paliva ale regulátor i čerpadla jsou odzkoušený a v pořádku. vysokotlaký i podávací čerpadlo dělá to co má, chyba bude zřejmě v tom co ty čerpadla ovládá, nemůžu sehnat nikoho s lepší diagnostikou která by uměla zjistit proč se to děje.

2017-09-11 01:26:04

pokud ti svítí kontrolka motoru tak je v paměti nějaká závada jinak by nesvítila,

nebo když napíšeš při následném startu měl motor zvuk jako kdyby přeskočil rozvodák, když u 2,0 skočí rozvodák nenastartuješ

asi se moc dál nepihneš protože tomu rozumíš po svém

2017-09-11 02:17:15

nebo tlak paliva dávat čerpadlo na kontrolu tlak paliva, si nejprve ověř v měřených hodnotách co ta delfina nabízí přímo tlakpaliva,ten ovlivní třeba filtr že přisává, nebo vstřik si umí odfknout a nadělá bubliny, všechno de pozorovat v průhledné hadici k čerpadlu tam nemá bublinka co dělat

2017-09-11 04:42:52

Odkud jsi?

2017-09-11 09:37:21

já nerozumím hlavně tomu proč delphina ukazuje počet závad 0 když v paměti je nějaká chyba, byli tu už dva kluci s tou delphinou a každej mi řekl že při zkouškách tlaku jim to ukazuje málo, před startem ok ale pak že to spadne, to oni mně poradili ten regulátor tlaku tak jediný co sem mohl pro to udělat bylo to že sem to nechal otestovat, já s diag. zacházet neumím.. přemluvil sem pána co dělal test na tom čerpadlu že zítra přijede s diag. bosch, a po telefonu mi řikal že mechanicky je vše v pořádku jinak že by mi to nedával zpět, že ten regulátor špatně ovládá elekticky, neumím to správně vysvětlit, budu doufat že na něco přijde.. sem z přerova nad labem.

2017-09-11 22:24:02

růža205: já nerozumím hlavně tomu proč delphina ukazuje počet závad 0

a co na tom nechápeš, když si koupiš starou verzi, která nové auta neřeší a nemáš k dispozici nové verze tak si ve slepé uličce

2017-09-11 22:47:28

delphi je uni diag a niekedy to takto vystreli no ze to nic neukaze ,stane sa aj vtedy ak zadas spatny rocnik v menu pri vybere vozidla alebo to tam vypise nezmyselne hlasky

zhanaj niekoho co ma PP 2000 to je origo na pezoty alebo novsi diabox

cez diag sa da v teste akcnych clenov ten regulator tlaku zopnut

2017-09-16 09:36:01

Problém vyřešen - na snímači otáček motoru ( na setrváku) byli přilepený kovový piliny, po vyčištění motor nastartoval a už nevyhnul, a po ujetí cca 2km kontrolka zhasla a je po starostech, stejně sem tam radši dal nový pro jistotu po dohodě s ostatními mechaniky sme dospěli k názoru že po nastartování to čidlo dávalo špatný údaje řídící jednotce která potom špatně ovládala regulátor tlaku paliva a proto motor vypinal a proto delphina ukazovala stále nízký tlak. Tahle záležitost mi dala zabrat na hodně dlouho a zaměstnal sem tím několik lidí, tak snad tohle vlákno pomůže někomu dalšímu až bude hledat závadu v motoru

A ještě jednou děkuji všem za rady a ochotu mi pomoct

fiam: s tím filtrem si měl pravdu, když sem vyndal starý tak to byl jeden velkej hnědej válec plnej slizu, dal sem novej filtr a problém s motorem v tahu je pryč, připadá mi že táhne líp a hlavně už nevypíná


Odpovědět